Nefunguje ti AirDrop? Skús pár trikov

Nefunguje ti AirDrop? Skús pár trikov

AirDrop ti nejde a nevieš prečo? Poradíme ti krok za krokomČo skontrolovať, ako nastaviť Wi-Fi a Bluetooth, reštartovať sieť a obnoviť funkčnosť medzi iPhonom, iPadom a Macom.

AirDrop je skvelý spôsob, ako rýchlo posielať fotky, súbory alebo odkazy medzi iPhonom, Macom a iPadom. Ale občas sa jednoducho stane, že prestane fungovať. Nepomôže žiadna hláška, žiadne vysvetlenie — a ty tápeš, čo s tým. Práve pre také chvíle je tu tento návod.

Začni od základov – skontroluj nastavenie

Než začneš panikáriť, over, či nie si len obeťou „klasického prešľapu“:

  • Máš zapnutú Wi-Fi aj Bluetooth na oboch zariadeniach?
  • Je vypnutý Osobný hotspot?
  • Sú zariadenia vo vzájomnom dosahu?
  • Máš AirDrop nastavený na „Pre všetkých“?

Na iPhone stiahni Ovládacie centrum, podrž dlaždicu s Wi-Fi a Bluetooth, a potom klikni na AirDrop. Zvoľ „Pre všetkých“ – to je najspoľahlivejšia voľba.

Keď základná kontrola nestačí

Niekedy AirDrop hnevá kvôli drobnému systémovému záseku. Skús toto:

  1. Vypni AirDrop v Ovládacom centre alebo v Nastaveniach.
  2. Reštartuj zariadenie.
  3. Po reštarte znovu zapni AirDrop a skontroluj, že je nastavený na „Pre všetkých“.

Stále nič? Pokračuj ďalej.

Reštart siete a pripojenia – ďalší level

Skús teraz vypnúť Wi-Fi aj Bluetooth cez Nastavenie (nie Ovládacie centrum). Potom reštartuj zariadenie a obe pripojenia znovu zapni.

Stále nič? Potom je čas na radikálnejší krok – obnovenie nastavenia siete:

Nastavenia > Všeobecné > Preniesť alebo resetovať iPhone > Obnoviť > Obnoviť nastavenia siete

Potvrdíš kódom a potom znova zapneš Wi-Fi aj Bluetooth a nastavíš AirDrop.

AirDrop na Mace? Podobný princíp

Na Macu otvor Finder, klikni vľavo na AirDrop a nastav príjem súborov na „Od všetkých“. Potom vypni Wi-Fi, reštartuj Mac a Wi-Fi znova zapni. Pokiaľ všetko prebehlo správne, mal by AirDrop zase bežať bez problémov.

Keď zlyhá všetko

Ak si prešiel všetky kroky a AirDrop stále nefunguje, obráť sa na Apple podporu. Je možné, že ide o chybu hardvéru alebo hlbší problém v systéme.

Späť na blog