ÚVODNÉ USTANOVENIA
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán medzi spoločnosťou iStyle s.r.o., so sídlom Lamač 6780, Bratislava - mestská časť Lamač 841 03, Slovenská republika, IČO: 36 732 753, zapísanou v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 67636/B a kupujúcim.
Predávajúci alebo obchodník alebo spoločnosť iStyle s.r.o. je obchodníkom, resp. predávajúcim.
Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba; rozlišuje sa kupujúci – spotrebiteľ a kupujúci – podnikateľ. Kupujúci – podnikateľ znamená akúkoľvek osobu odlišnú od spotrebiteľa, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej, hospodárskej, organizačnej alebo profesijnej činnosti (vrátane SZČO, obchodných spoločností a družstiev, právnických osôb nezaložených na podnikanie, verejných inštitúcií a územnej samosprávy).
Predávajúci alebo obchodník alebo spoločnosť iStyle s.r.o. a kupujúci ďalej spolu len „zmluvné strany“.
Elektronická komunikácia a písomná forma. Zmluvné strany sa dohodli, že písomná forma je zachovaná aj v prípadoch, ak je komunikácia uskutočnená elektronickými prostriedkami (napr. e-mail alebo určené podnikové komunikačné platformy, vrátane WhatsApp), ak umožňujú zachytiť obsah právneho úkonu a identifikovať osobu, ktorá taký úkon urobila. Predávajúci akceptuje len komunikáciu z oficiálne určenej firemnej adresy/účtu a z účtu kupujúceho alebo jeho oprávnenej osoby; komunikácia je archivovaná.
-
Tieto VOP sa vzťahujú na predaj tovarov a poskytovanie služieb:
-
v kamenných prevádzkach spoločnosti iStyle s.r.o. v Slovenskej republike.
Aktuálny zoznam je zverejnený na internetovej stránke www.istyle.sk.
- prostredníctvom internetového obchodu, umiestneného na internetovej stránke www.istyle.sk (ďalej len „e-shop“).
- prostredníctvom podnikateľského predajného kanála iStyle (obchodné oddelenie/podnikateľský portál) určeného pre kupujúceho – podnikateľa na základe cenovej ponuky predávajúceho a jej písomného potvrdenia (vrátane potvrdenia e-mailom alebo prostredníctvom určených elektronických platforiem) alebo potvrdením objednávky v podnikateľskom portáli.
-
v kamenných prevádzkach spoločnosti iStyle s.r.o. v Slovenskej republike.
- Predmetom týchto VOP je vymedzenie práv a povinností zmluvných strán vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, reklamácií tovaru, záručnom a pozáručnom servise, ako aj inými činnosťami s tým súvisiacimi. Tieto VOP sa uplatnia popri príslušných ustanoveniach zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) (ak ide o kupujúceho – spotrebiteľa) a najmä § 261 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) (ak ide o kupujúceho – podnikateľa).
- Pri zmluvách so spotrebiteľom sa informačné povinnosti plnia podľa § 5 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, najmä pri zmluvách na diaľku a mimo prevádzkových priestorov.
- Týmto VOP podliehajú všetky ponuky a zmluvy spoločnosti iStyle s.r.o., ibaže je uplatňovanie VOP v písomnej zmluve alebo v ponuke výslovne vylúčené. Odoslaním objednávky alebo uzatvorením kúpnej zmluvy sa tieto VOP stávajú v znení platnom k momentu odoslania objednávky alebo uzatvorenia kúpnej zmluvy pre kupujúceho záväzné.
- Zmluvné strany sa môžu ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy dohodnúť na zmene týchto VOP, čím je zaručená rovnosť zmluvných strán. V prípade, že zmluvné strany uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, budú ustanovenia takej kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito VOP. Odlišné podmienky kupujúceho, ktoré spoločnosť iStyle s.r.o. výslovne v písomnej forme neuzná, nie sú pre spoločnosť iStyle s.r.o. záväzné.
-
Tieto VOP sú vypracované v súlade s aktuálnym a platným právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä:
- zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
- zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov,
- zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- ďalšími súvisiacimi právnymi predpismi.
- Tieto VOP sú zverejnené na internetovej stránke www.istyle.sk, čo kupujúcemu umožňuje ich archiváciu a reprodukciu. Zverejnením týchto VOP je zároveň splnená všeobecná informačná povinnosť obchodníka vo vzťahu k spotrebiteľovi podľa § 5 zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Kupujúci odoslaním objednávky, resp. uzatvorením zmluvy potvrdzuje, že sa s VOP dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a v tomto znení s nimi bez výhrad súhlasí. Pri kupujúcom – spotrebiteľovi tým nie sú dotknuté jeho povinné práva podľa spotrebiteľských predpisov.
ČLÁNOK 1
VYMEDZENIE POJMOV
Predávajúcim resp. obchodníkom je prevádzkovateľ internetového obchodu, spoločnosť iStyle s.r.o., so sídlom Lamač 6780, 841 03 Bratislava - mestská časť Lamač, Slovenská republika IČO: 36732753, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 67636/B, DIČ: 2022314206, IČ DPH: SK2022314206.
V prípade reklamácie tovaru a servisu tovaru zakúpeného v e-shope sú kontakty pre e-shop nasledovné: t. č. +421 905 204 150, e-mail: iobchod@istyle.sk.
Identifikačné údaje predávajúceho obsahujú aj kontaktné údaje, ktoré slúžia kupujúcemu na komunikáciu s Predávajúcim, čím je splnená osobitná informačná povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. a), b), c) zákona o ochrane spotrebiteľa.
Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby, a to buď ako kupujúci – spotrebiteľ alebo kupujúci – podnikateľ.
Kupujúcim resp. spotrebiteľom je v zmysle § 52 ods. 4 zák. č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Ak ide o obchodné podmienky určené výhradne pre spotrebiteľa, je v texte týchto VOP použitý užší výraz „spotrebiteľ“.
Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.
Zmluvou uzatvorenou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzatvorená výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa najmä využitím webového sídla (online rozhrania), elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim výslovne neupravené týmito VOP sa riadia (i) Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa, ak ide o kupujúceho – spotrebiteľa; a (ii) najmä § 261 a nasl. Obchodného zákonníka a primerane Občianskym zákonníkom, ak ide o kupujúceho – podnikateľa.
Kupujúcim – podnikateľom je v zmysle § 2 ods. 2 zák. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov a fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu; na účely týchto VOP sa za kupujúceho – podnikateľa považujú aj iné osoby odlišné od spotrebiteľa, ktoré konajú v rámci svojej hospodárskej alebo organizačnej činnosti (napr. právnické osoby nezaložené na podnikanie, verejné inštitúcie a územná samospráva).
Vecou s digitálnymi prvkami je hnuteľná vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou prepojená takým spôsobom, že absencia digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by bránila tomu, aby vec plnila svoje funkcie.
Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme.
Digitálnou službou je služba, ktorá spotrebiteľovi umožňuje vytvárať, spracúvať alebo uchovávať údaje v digitálnej forme alebo mať k takýmto údajom prístup, alebo ktorá umožňuje výmenu alebo akúkoľvek interakciu údajov v digitálnej forme, ktoré nahrávajú alebo vytvárajú užívatelia služby.
Digitálnym plnením sa rozumie digitálny obsah a digitálna služba.
Orgánmi dohľadu sú:
- Národná banka Slovenska,
- Slovenská obchodná inšpekcia,
- Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky a regionálne veterinárne a potravinové správy,
- Štátny ústav na kontrolu liečiv,
- Úrad pre reguláciu sieťových odvetví,
- Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady verejného zdravotníctva.
Podnikateľský predajný kanál iStyle je spôsob uzatvárania zmlúv s kupujúcim – podnikateľom prostredníctvom cenovej ponuky predávajúceho a jej písomného potvrdenia alebo potvrdením objednávky v podnikateľskom portáli; písomná forma je zachovaná aj pri potvrdení e-mailom alebo určenou elektronickou platformou (vrátane WhatsApp) za podmienok podľa Úvodných ustanovení.
ČLÁNOK 2
UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
- Pri nákupe v prevádzke predávajúceho sú VOP a reklamačný poriadok vyvesené na viditeľnom mieste v takej prevádzke tak, aby mal kupujúci možnosť sa s nimi oboznámiť pred uskutočnením nákupu.
- Pri produktoch, ktoré sú vecou s digitálnymi prvkami, digitálnym obsahom alebo digitálnou službou, predávajúci plní informačnú povinnosť o kompatibilite a interoperabilite týchto produktov v súlade s § 5 zákona o ochrane spotrebiteľa. Tieto informácie sú uvedené pri ponuke tovaru v e-shope alebo na požiadanie dostupné v prevádzke predávajúceho.
- V prípade nákupu v e-shope odoslaním objednávky v e-shope kupujúci potvrdzuje, že sa dôkladne oboznámil s obsahom týchto VOP a reklamačným poriadkom, ich obsahu porozumel a že s ich obsahom bez výhrad súhlasí. Pri objednávke zaslanej e-mailom alebo cez určenú elektronickú platformu platí rovnaká povinnosť oboznámenia sa s VOP a reklamačným poriadkom; VOP sú dostupné na www.istyle.sk a umožňujú archiváciu a reprodukciu. Odoslaním objednávky kupujúci zároveň potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky na kúpu tovaru je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.
- Pri predaji v e-shope je objednávka návrhom kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy.
- Doručenie objednávky predávajúcemu je potvrdené automaticky odosielanou správou, nie je však potvrdením objednávky. K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde až okamihom doručenia potvrdenia objednávky predávajúcim na adresu kupujúceho uvedenú v objednávke, pričom toto potvrdenie je zasielané na trvalom nosiči (najmä e-mailom). Potvrdenie obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, cene, dodacej lehote, mieste dodania a podmienkach dopravy. Výnimkou je prípad, ak predávajúci zruší objednávku alebo jej časť z dôvodu, že nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote alebo za podmienok objednávky.
- V prípade, ak nastane takáto situácia, predávajúci kupujúceho obratom kontaktuje za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, ak kupujúci uhradil už cenu objednávky, alebo jej časť a medzi predávajúcim a kupujúcim nedôjde k inej dohode (napr. o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, alebo o inom náhradnom plnení), predávajúci sa zaväzuje vrátiť už uhradenú cenu objednávky na účet kupujúceho a to do 7 dní. Kúpna zmluva je uzatváraná v slovenčine. Kúpnu zmluvu predávajúci archivuje až do ukončenia obchodného prípadu a následne po dobu najmenej 5 rokov za účelom jej úspešného splnenia a plnenia si povinnosti obchodníka vyplývajúce mu z osobitných právnych predpisov. Predávajúci zašle kupujúcemu zmluvu vo forme, ktorá mu umožní jej archiváciu a tlač. Kúpna zmluva nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.
-
Uzavretie zmluvy s kupujúcim – podnikateľom (podnikateľský kanál). Kúpna zmluva s kupujúcim – podnikateľom vzniká:
- písomným potvrdením objednávky predávajúcim (za písomné sa považuje aj potvrdenie e-mailom alebo určenou elektronickou platformou), alebo
- potvrdením objednávky v podnikateľskom portáli, alebo
- podpisom rámcovej zmluvy a následným písomným potvrdením čiastkových objednávok. Samotná cenová ponuka predávajúceho alebo dopyt kupujúceho nie sú prijatím návrhu na uzatvorenie zmluvy. Predávajúci je oprávnený podmieniť prijatie objednávky overením údajov, stanovením kreditného limitu, zložením zálohy alebo úhradou vopred.
- Kupujúci pri uzatváraní zmluvy nesie iba svoje náklady komunikácie s predávajúcim, a to v cenách, za ktoré mu ich poskytuje jeho prevádzkovateľ služieb. V prípade, ak si kupujúci zvolí prevzatie tovaru formou osobného odberu, znáša náklady svojej cesty na prevádzku predávajúceho a späť. Pri požiadavke na doručenie tovaru prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb, kuriéra alebo zásielkovej služby kupujúci hradí náklady prepravy, pričom tovar s cenou prevyšujúcou sumu 50 Eur s DPH je doručovaný na náklady predávajúceho. Konkrétna cena prepravy je uvedená vždy pri každej objednávke. Balné predávajúci neúčtuje.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho úplným zaplatením kúpnej ceny. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho pri jeho prevzatí alebo pri odovzdaní dopravcovi podľa dohodnutého spôsobu dodania (vrátane dohodnutých INCOTERMS).
ČLÁNOK 3
OBJEDNANIE TOVARU
Objednávať produkty ponúkané spoločnosťou iStyle s.r.o. je možné nasledovnými spôsobmi:
- osobne v prevádzkach predávajúceho v Slovenskej republike,
- prostredníctvom e-shopu,
- elektronickou poštou na e-mailových adresách uvedených na internetovej stránke www.istyle.sk,
- telefonicky, pričom objednávku je potrebné následne potvrdiť e-mailom,
- prostredníctvom podnikateľského predajného kanála iStyle (obchodné oddelenie/podnikateľský portál) v súlade s Čl. 2 ods. 5.
Pri nákupe v prevádzke predávajúceho jedná kupujúci s vyškolenými predajnými asistentmi predávajúceho. Objednávka a jej potvrdenie sú realizované na mieste.
Objednávka cez e-shop: Pri nákupe prostredníctvom internetového obchodu si kupujúci z aktuálnej ponuky predávajúceho vyberie tovar a svoj výber potvrdí kliknutím na ikonu „Pridať do košíka“. Tovar, ktorý kupujúci vložil do košíka je možné overiť / skontrolovať kliknutím na „Zobraziť košík“. Objednávku kupujúci dokončí kliknutím na ikonu „Dokončiť objednávku“, pričom v postupných krokoch kupujúci uvedie svoje kontaktné informácie a vyberie si spôsob dopravy a pokračuje k platobným podmienkam (vyberie si platobnú metódu). Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávku skontrolovať a prípadne ju opraviť.
Objednávka e-mailom: Pri nákupe prostredníctvom objednávky zaslanej e-mailom je potrebné odoslať objednávku na e-mailovú adresu, uvedenú na internetovej stránke www.istyle.sk s uvedením presného názvu a kódu tovaru, počtu objednaných kusov, mena, priezviska alebo uvedením fakturačných údajov v rozsahu obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH, presnej adresy pre doručenie, telefónneho čísla, e-mailu, spôsobu platby a spôsobu doručenia.
Podmienkou pre platnosť objednávky je vyplnenie všetkých vyššie uvedených údajov.
V prípade ak si kupujúci objedná tovar telefonicky, takúto objednávku následne musí potvrdiť e-mailom. Pri kupujúcom – podnikateľovi platí aj potvrdenie cez určenú elektronickú platformu.
Objednávka uskutočnená prostredníctvom akéhokoľvek prostriedku diaľkovej komunikácie je záväzná a jej zrušenie alebo zmena je možná len s výslovným písomným súhlasom predávajúceho. Tým nie je dotknuté osobitné oprávnenie spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku.
Spotrebiteľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.
Kúpna zmluva je uzatvorená, až keď predávajúci potvrdí objednávku kupujúcemu. Potvrdenie obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom.
Ak predávajúci nemôže objednávku alebo jej časť splniť z technických príčin (napr. nedostupnosť tovaru), je oprávnený objednávku alebo jej časť zrušiť. V takom prípade predávajúci bezodkladne kontaktuje kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. Ak kupujúci už zaplatil cenu alebo jej časť a nedôjde k dohode o náhradnom plnení, predávajúci vráti túto cenu do 7 dní odo dňa takej dohody na účet kupujúceho.
Kupujúci má právo záväznú objednávku zrušiť (stornovať) bez udania dôvodu do 24 hodín od jej odoslania. Storno je možné e-mailom alebo telefonicky; predávajúci potvrdí storno bez zbytočného odkladu e-mailom alebo telefonicky.
Uzatvorená kúpna zmluva deklaruje, že zakúpený tovar spĺňa všeobecné a dohodnuté požiadavky v zmysle § 616 a § 617 Občianskeho zákonníka.
ČLÁNOK 4
CENA
Kupujúci je informovaný o cene tovaru platným cenníkom, v ktorom sú uvedené i všetky súvisiace poplatky. Recyklačný poplatok je už započítaný v cene výrobku. K cene je vždy pripočítaná DPH pre daný druh tovaru. V prípade nákupu cez e-shop dopravné a balné nie je zahrnuté v cene tovaru a pripočítava sa k nej samostatne.
Pri nákupe v prevádzke je cena uvedená pri vystavenom tovare. Kupujúci môže za tovar zaplatiť v hotovosti alebo platobnou kartou. Informácie o nákupe tovaru na splátky sú uvedené na https://istyle.sk/splatky.
V e-shope je cena a jej súčasti uvádzaná priamo pri zobrazenom tovare. Spôsob platby pri nákupe cez e-shop:
- bankovým prevodom - na účet predávajúceho Tatra Banka č. účtu: 2628016541/1100, IBAN/SWIFT: SK4411000000002628016541/TATRSKBX, Variabilný symbol je číslo objednávky. Objednaný tovar je odovzdaný / odoslaný kupujúcemu po overení pripísania úhrady na účet predávajúceho.
- dobierkou - platba priamo kuriérovi.
- platobnou kartou Visa a MasterCard – pri kartách s povolením platby cez internet alebo virtuálnych platobných kartách
- platbou na predajni
- platbou na splátky - poskytuje spoločnosť HomeCredit. Viac informácií získate Financovanie - Home Credit – iStyle.sk.
Dokladom o predaji vrátane ceny tovaru je faktúra, ktorá zároveň slúži ako dodací a záručný list. Pri nákupe v prevádzke je dokladom o predaji účet z ERP.
Akčné ponuky, zľavy a ceny e-shopu platia, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak, iba pre nákupy uskutočnené prostredníctvom e-shopu a nie je možné ich uplatňovať pri nákupe v prevádzkach predávajúceho.
Kupujúci cenu uvedie v objednávke, a predávajúci potom v potvrdení objednávky tovaru. Ak ide o tovar na objednávku alebo tovar, ktorý nie je skladom, predávajúci kupujúcemu potvrdí cenu a termín dodania. Cena môže byť predávajúcim zmenená, ak príde medzičasom k zmene situácie na trhu alebo zmene kurzu Eura voči zahraničným menám. Návrhom kúpnej zmluvy je potom oznámenie predávajúceho o konečnej cene. Ak kupujúci neodsúhlasí oznámenú zmenu ceny, kúpna zmluva nebola uzavretá. V prípade neodsúhlasenia zmeny ceny si predávajúci nebude účtovať žiadne penále ani iné poplatky.
V prípade, ak predávajúci zistí pred odoslaním tovaru, že tovar bol ponúkaný za chybnú cenu, má právo na opravu ceny tovaru. V takomto prípade musí kupujúceho informovať o správnej cene. Ak kupujúci nebude s úpravou ceny súhlasiť, je predávajúci oprávnený postupovať podľa Článku 7., ods. 1, ods. 2 a od kúpnej zmluvy odstúpiť.
Platobné podmienky - kupujúci - podnikateľ
- Pre nového kupujúceho – podnikateľa sa prvé 3 transakcie realizujú platbou vopred; následné dodávky na faktúru sú podmienené splnením podmienok kreditného limitu podľa Čl. 4, ods. 9 VOP.
- Štandardná splatnosť faktúr je 7 dní od vystavenia, ak nie je dohodnuté inak.
- Pri omeškaní s úhradou je kupujúci – podnikateľ povinný zaplatiť úrok z omeškania 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania a zmluvnú pokutu 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania (min. 20 EUR), pričom oba nároky sa uplatňujú kumulatívne. Uplatnenie zmluvnej pokuty a úroku z omeškania nie je dotknutím práva predávajúceho na náhradu škody v plnom rozsahu. Predávajúci je oprávnený pozastaviť dodávky až do úplnej úhrady všetkých splatných peňažných záväzkov.
Kreditný limit a zálohové platby - kupujúci – podnikateľ
- Predávajúci stanovuje kreditný limit na základe interného hodnotenia a/alebo podmienok úverovej poisťovne.
- Pri prekročení limitu alebo jeho neudelení je predávajúci oprávnený podmieniť dodanie úhradou vopred alebo zložením zálohy; v opačnom prípade môže objednávku odmietnuť alebo pozastaviť dodávky.
- Nesplnenie dohodnutých platobných podmienok zakladá právo predávajúceho odstúpiť od zmluvy.
ČLÁNOK 5
ŠTUDENTSKÉ A UČITEĽSKÉ ZĽAVY
Spoločnosť iStyle s.r.o. poskytuje zľavy študentom a učiteľom, ktorí sú držiteľmi platnej ISIC alebo ITIC karty alebo predložia originál potvrdenia o štúdiu v príslušnom školskom roku.
Zľava vo výške 6% (6% pre učiteľov) z ceny bez DPH sa vzťahuje iba na počítače Mac a iPady zn. Apple a je možné ju využiť na kúpu 1 ks počítača Mac alebo iPadu ročne. Zľavu nie je možné kombinovať s inými akciami a zľavami, vrátane vernostného programu spoločnosti iStyle s.r.o.
Aby mohla byť zľava uznaná prostredníctvom e-shopu, zákazník (študent, učiteľ) je povinný zaslať obojstrannú kópiu karty ISIC / ITIC (posielajú učitelia) alebo potvrdenie o štúdiu a súhlas so spracovaním osobných údajov pre využitie študentskej/učiteľskej zľavy niektorým z nasledovných spôsobov:
- e-mailom na adresu: iobchod@istyle.sk,
- poštou na adresu: iStyle s.r.o., Panenská 5, 811 01 Bratislava, Slovenská republika.
Všetky osobné údaje poskytnuté na účely overenia zľavy budú spracovávané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a uchovávané výlučne na dobu nevyhnutnú na splnenie tohto účelu.
ČLÁNOK 6
ZĽAVY, AKCIE, AKČNÉ PONUKY
Pri nákupe zľavneného tovaru, tovaru v akcii alebo tovaru zaradeného do akčnej ponuky si predávajúci vyhradzuje akceptovať objednávku vo výške max. 10 kusov od jedného kupujúceho, prípadne do vypredania zásob. Pri kupujúcom – podnikateľovi môže predávajúci prijať odlišné limity podľa individuálnej ponuky.
ČLÁNOK 7
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim sa riadi týmito VOP a príslušnými právnymi predpismi; pri kupujúcom – spotrebiteľovi sa uplatní zákon o ochrane spotrebiteľa.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho (e-mailom, telefonicky) a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v zmluve najneskôr do 15 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
Predávajúci je taktiež oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, ak kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému predávajúceho a to aj potom, čo kupujúci obdržal informáciu o potvrdení objednávky. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho (e-mailom, telefonicky) a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 7 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim. Situácie, kedy môže dôjsť ku chybne zverejnenej sume sú najmä: (I) cena tovaru je na prvý pohľad nesprávna (napr. nezohľadňuje nákupnú alebo bežnú trhovú cenu), (II) v cene tovaru chýba alebo je navyše jedna alebo viacero číslic, (III) zľava na tovar presahuje viac ako 50% bez toho, aby tovar bol súčasťou osobitnej marketingovej alebo výpredajovej akcie označenej špeciálnym symbolom.
Predávajúci má taktiež právo odstúpiť od zmluvy v prípade, ak má dôvodné pochybnosti o správnosti údajov poskytnutých kupujúcim alebo v prípade, ak má dôvodné podozrenie, že ide o útok „hackera“, či iný útok na elektronický obchod.
Spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa:
- prevzatia tovaru,
- uzavretia zmluvy o poskytnutí služby,
- uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Pri zmluvách uzavretých pri nevyžiadanej návšteve alebo na predajnej akcii má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy do 30 dní odo dňa jej uzavretia.
Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa: a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. slúchadlá do uší),
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k takej zmluve, pokiaľ sa zmluvné strany výslovne nedohodnú inak.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho osobne v niektorej z predajní predávajúceho, v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči.
Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy. Predávajúci je povinný bezodkladne potvrdiť spotrebiteľovi prijatie oznámenia o odstúpení od zmluvy na trvanlivom nosiči.
Právny úkon smerujúci k odstúpeniu od zmluvy je možné osobne odovzdať v niektorej z predajní predávajúceho alebo zaslať v listinnej forme na adresu: iStyle s.r.o., Metodova 6, Bratislava 821 08 alebo mailom na iobchod@istyle.sk. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo preukázateľne odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň uvedenej 14-dňovej (resp. 30-dňovej) lehoty.
Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Spotrebiteľ zašle tovar alebo osobne odovzdá predávajúcemu na nasledovnej adrese: iStyle s.r.o., Panenská 5, 811 01 Bratislava, Slovenská republika. Spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky prijaté platby vrátane nákladov na dopravu, pokiaľ si spotrebiteľ zvolil najlacnejší ponúkaný spôsob dopravy. Táto povinnosť sa nevzťahuje na iné náklady na dopravu, dodanie a poštovné a iné náklady a poplatky.
Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi uvedené platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Zmluvné strany sa môžu dohodnúť, že miesto vrátenia kúpnej ceny predávajúci vymení vrátený tovar za iný tovar z ponuky v zodpovedajúcej hodnote.
Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
V prípade odstúpenia od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a v prípade odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku.
Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, vrátane všetkých súčastí a originálneho obalu (vrátane obalu nevyhnutného na zabezpečenie ochrany tovaru počas prepravy). V prípade vrátenia tovaru nekompletného či poškodeného môže predávajúci vrátenú kúpnu cenu znížiť o zodpovedajúcu čiastku.
V prípade odstúpenia od zmluvy spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
Ak sú spolu s tovarom poskytované darčeky, kupujúci berie na vedomie, že darovacia zmluva uzatvorená medzi zmluvnými stranami sa viaže na túto kúpnu zmluvu. V prípade, že kupujúci využije právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť s ním súvisiace poskytnuté darčeky.
Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim podnikateľom sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
Jednostranné započítanie pohľadávok predávajúceho a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy zo strany spotrebiteľa, je vylúčené. Ustanovenia o započítaní medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom tým nie sú dotknuté.
ČLÁNOK 8
DODANIE TOVARU
Dodanie tovaru je možné jedným z nasledovných spôsobov:
- osobný odber v kamenných prevádzkach predávajúceho,
- doručenie prepravnou službou v SR: tovar je možné kupujúcemu zaslať prepravnou službou DPD (aktuálne informácie o termíne dodania je potrebné ad hoc overiť u daného prepravcu),
- vyzdvihnutie v odberných miestach.
Náklady na dodanie tovaru závisia od zvoleného spôsobu dodania, pričom presná kalkulácia nákladov na dodanie sa zobrazí v objednávke pri voľbe spôsobu dodania. Pri objednávkach nad 50 EUR je doprava zadarmo (neplatí v prípade kampane doprava zadarmo).
Pri osobnom odbere v prevádzke predávajúceho sa náklady na dopravu neúčtujú. V prípade osobného odberu v odberných miestach je cena za dodanie tovaru 2 EUR.
Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar najneskôr do 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky, resp. úhrady faktúry pri platbe bankovým prevodom. Zvyčajne je dodacia lehota kratšia (do 14 pracovných dní). Pokiaľ nie je možné tovar dodať v uvedenej lehote, zmluvné strany sa môžu dohodnúť na poskytnutí dodatočnej lehoty. Ak kupujúci s dodatočnou lehotou nesúhlasí, je oprávnený od zmluvy odstúpiť a predávajúci je povinný mu vrátiť už zaplatenú cenu v lehote do 14 dní.
Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie neúplnej alebo poškodenej zásielky. Ak ju napriek tomu prevezme, je v jeho záujme trvať na spísaní protokolu s doručujúcim subjektom.
Kupujúci je ešte za prítomnosti doručujúceho subjektu povinný skontrolovať stav zásielky podľa priloženého prepravného listu, a to najmä počet dodaných balení a neporušenosť pečatí, lepiacich pások a pokiaľ možno aj váhu zásielky. Protokol musí byť čo najskôr naskenovaný a odoslaný či odfaxovaný predávajúcemu.
V prípade, že kupujúci bezdôvodne odmietne prevziať riadne dodaný tovar alebo ho neprevezme v dohodnutom čase, zodpovedá predávajúcemu za škodu podľa § 420 Občianskeho zákonníka. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť a tovar predať tretej osobe. Opakované doručenie môže predávajúci podmieniť zaplatením celej kúpnej ceny a nákladov na doručenie vopred.
Kupujúci – podnikateľ je povinný pri prevzatí skontrolovať množstvo, identitu položiek a zjavné vady a uviesť zistené nezrovnalosti do preberacieho protokolu/dopravného listu. Skryté vady je povinný oznámiť bez zbytočného odkladu po ich zistení.
Ako záručný list slúži nákupný doklad. Pri elektronickej faktúre plní funkciu záručného listu faktúra doručená na trvalom nosiči.
ČLÁNOK 9
REKLAMAČNÝ PORIADOK A ZÁRUKA
Podmienky reklamácie sa riadia príslušnými ustanoveniami Reklamačného poriadku prijatého predávajúcim a zverejneného na internetovej stránke www.istyle.sk.
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim.
Záručná doba je 24 mesiacov; pri použitých veciach 12 mesiacov, ak nie je dohodnuté inak. V prípade kupujúceho – podnikateľa platí 24 mesiacov, pričom mesiace 13–24 predstavujú obchodnú záruku iStyle s.r.o. podľa ods. 7 až 15 VOP.
Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím tejto lehoty.
Pri digitálnom plnení sa zodpovednosť predávajúceho riadi § 852g a nasl. Občianskeho zákonníka.
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záručný list; ak to povaha tovaru umožňuje, postačí doklad o kúpe.
Obchodná záruka iStyle s.r.o. (mesiace 13–24) pre kupujúceho – podnikateľa je dobrovoľná záruka predávajúceho; nejde o globálnu záruku výrobcu.
Obchodná záruka iStyle s.r.o. podľa ods. 7 VOP sa uplatní len pri tovare zakúpenom v iStyle s.r.o. na území Slovenskej republiky; kupujúci preukáže nadobudnutie dokladom o kúpe.
Reklamáciu podľa ods. 7 VOP môže kupujúci – podnikateľ uplatniť na ktorejkoľvek predajni iStyle s.r.o. na území Slovenskej republiky; vybraná predajňa iStyle s.r.o. tovar prevezme, vystaví reklamačný protokol a zabezpečí logistiku do autorizovaného servisu iStyle s.r.o. Bratislava; po vybavení zabezpečí vydanie/zaslanie tovaru kupujúcemu.
Obchodná záruka iStyle s.r.o. podľa ods. 7 VOP sa poskytuje pre tovar určený na vlastné používanie kupujúcim – podnikateľom na území Slovenskej republiky alebo na dodanie slovenskému koncovému zákazníkovi (vrátane lokálnych servisných poskytovateľov a distribútorov pre trh v SR).
Obchodná záruka iStyle s.r.o. podľa ods. 7 VOP sa neposkytuje, ak bol tovar nadobudnutý na účely ďalšieho predaja alebo distribúcie mimo územia Slovenskej republiky. Predávajúci je oprávnený vyžiadať vyhlásenie o účele používania a podporné doklady (napr. dodacia adresa v Slovenskej republike, identifikácia slovenského koncového zákazníka, prepravná dokumentácia, IČO/DIČ v SR a pod.). V takom prípade je kupujúci – podnikateľ povinný poskytnúť predávajúcemu písomné vyhlásenie o účele používania tovaru a predložiť primerané podporné doklady.
Objemový parameter: ak kupujúci – podnikateľ objedná 100 kusov alebo viac rovnakého modelu v období 30 po sebe nasledujúcich dní, poskytnutie obchodnej záruky iStyle s.r.o. podľa ods. 7 je podmienené preukázaním podľa ods. 11; ak ich nepreukáže, obchodná záruka iStyle s.r.o. v mesiacoch 13–24 sa neposkytne.
Pri výmene tovaru/súčasti v rámci obchodnej záruky iStyle s.r.o.preberá náhradný tovar/súčasti zostávajúcu záruku pôvodného tovaru; tým nie sú dotknuté práva kupujúceho – spotrebiteľa podľa zákona o ochrane spotrebiteľa.
Výluky zo záruky podľa Reklamačného poriadku (Čl. 7) sa primerane uplatnia aj na obchodnú záruku iStyle s.r.o. podľa ods. 7 až 13.
Prechodné ustanovenie: ustanovenia ods. 7 až 14 sa uplatnia len na kúpne zmluvy uzavreté od 01.09.2025 vrátane; na skôr uzavreté zmluvy sa použije znenie VOP účinné v čase ich uzavretia.
Zodpovednosť a jej limity - kupujúci – podnikateľ
- Predávajúci nezodpovedá za nepriame alebo následné škody ani za ušlý zisk, v rozsahu dovolenom právom.
- Celková zodpovednosť predávajúceho z akéhokoľvek nároku nepresiahne cenu vadnej položky, ak kogentné právne predpisy neustanovujú inak.
Tým nie sú dotknuté práva kupujúceho – spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
ČLÁNOK 10
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
Spotrebiteľ/Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na iobchod@istyle.sk) ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ARS“).
ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona o ARS. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR: www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona o ARS.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
ČLÁNOK 11
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Informácie o ochrane osobných údajov nájdete v sekcii "Osobné údaje".
ČLÁNOK 12
VYŠŠIA MOC A COMPLIANCE
- Predávajúci nezodpovedá za nesplnenie povinností spôsobené udalosťou mimo jej primeranej kontroly (vyššia moc), najmä živelnou pohromou, vojnovým konfliktom, terorizmom, nepokojmi, výpadkami sietí, štrajkom alebo rozhodnutím orgánu verejnej moci.
- Kupujúci je povinný dodržiavať sankčné, dovozné, exportné a AML/KYC predpisy; predávajúci je oprávnený odmietnuť alebo pozastaviť plnenie pri ich porušení alebo dôvodnom podozrení.
ČLÁNOK 13
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Každá zmluva uzatvorená medzi zmluvnými stranami, ktorá sa spravuje týmito VOP sa uzatvára na dobu určitú, a to do riadneho splnenia všetkých povinností zmluvných strán.
Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 01.09.2025. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.istyle.sk. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto VOP, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy. Ustanovenia o obchodnej záruke iStyle s.r.o. (Čl. 9 ods. 7–16 VOP) sa neuplatnia na zmluvy uzavreté pred 01.09.2025.
Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. obsahom objednávky a prijatia objednávky), ustanoveniami týchto VOP, príslušnými ustanoveniami Občianskeho a Obchodného zákonníka. V prípade rozporu zmluvných dokumentov má prednosť toto poradie:
- písomná rámcová zmluva medzi zmluvnými stranami,
- písomne potvrdená cenová ponuka alebo potvrdená objednávka,
- tieto VOP,
- cenník a technická špecifikácia,
- Všeobecné servisné podmienky,
- Reklamačný poriadok.
Rozhodným právom je právo Slovenskej republiky. Všetky spory, ktoré vzniknú z kúpnej zmluvy, týchto VOP alebo v súvislosti s nimi vrátane sporov z dodávok tovaru budú prejednávať a rozhodovať výlučne príslušné súdy v Slovenskej republike.
V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení VOP, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení kúpnej zmluvy alebo týchto VOP je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie ustanovením novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia. Zmluvné strany sa zároveň dohodli, že náhradné ustanovenie bude interpretované tak, aby zachovalo ekonomickú rovnováhu zmluvy.